captcha


آمار مطالب

کل مطالب : 92
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 15
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 225
بازدید سال : 1026
بازدید کلی : 78726
برنامه درس برق برای کودکان با اختلالات بینایی

آموزش برق به دانش آموزانی که از لحاظ بینایی ناتوان هستند
به منظور رفع نقص در یادگیری به دلیل دسترسی محدود به محیط تصویری ، دانش آموزان دارای اختلالات بینایی نیاز به آموزش های متوالی و منظم از یک معلم توانائی بینایی یا TVI دارند. TVI مهارتهای منحصر به فردی را برای کمک به این دانش آموزان برای دسترسی به برنامه درسی اصلی با استفاده از برنامه درسی هسته گسترده یا ECC دارد.

TVI با تیم آموزش همکاری می کند ، اما حقایق خاصی را باید توسط معلم آموزش عمومی درک کرد. به عنوان مثال ، کاهش بینایی بدون سایر معلولیت ها نشان دهنده یک مسئله حسی است و یک مسئله شناختی نیست. اگرچه با توجه به شروع استفاده از بریل توسط دانش آموزان که به قالب خواندن نیاز دارند ، میزان خواندن پایین می باشد ، دانش آموزان دارای اختلالات بینایی و افراد بدون آن می توانند با نرخ های قابل مقایسه با آموزش مناسب یاد بگیرند.

بطور کلی ، هر موضوعی را می توان به دانش آموزان دارای نقص بینایی و دانش آموزانی که کاملاً بینا هستند ، از جمله نیروی الکترومغناطیسی ، آموزش داد. به همین دلایل ، همکاری مولد بین TVI و معلم آموزش عمومی برای به دست آوردن نتایج مطلوب آموزشی بسیار مهم است.

در زیر درسی است که من با دانش آموزانم با اختلالات بینایی در رابطه با برق انجام دادم. من به عنوان مشاور آموزش TVI ، "لحظه آموخته" را جستجو می کنم و نمونه ای از این درس وجود دارد. من این درس را به فعالیتهایی تقسیم کرده ام که می توانند طی چند روز انجام شوند. هدف از این درس ، آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با اختلالات بینایی در تولید و توزیع برق است و ضمن شناخت اهمیت انرژی الکتریکی.

برای مربیان عمومی مهم است که با TVI ها همکاری کنند تا از برنامه های درسی مؤثر و در دسترس باشند.
مؤلفه های این درس

درجه: ابتدایی
موضوع: علم و برق
مواد: سه طناب کوچک ، یک لپ تاپ برای پخش یک آهنگ و یک منطقه برای حرکت دانش آموزان در داخل.
واژگان: مدار ، جریان ، برق ، مغناطیس ، میدان الکتریکی ، میدان مغناطیسی ، ژنراتور ، موتور و نیروگاه. (در صورت لزوم برای دانش آموزان خود کلمات و عبارات را اضافه یا حذف کنید).
فاز 1: روشن کنید
من این درس را با بیان این مطلب شروع کردم: "امروز ، ما برق را مطالعه خواهیم کرد. چگونه ساخته شده و به ما تحویل داده می شود؟ ما همچنین چند بازی انجام خواهیم داد. حالا ، چه کسی می تواند به من بگوید برق چیست؟ " من پاسخ هایی دریافت کردم که نشان می داد دانش آموزان من حداقل دانش کار در مورد منبع انرژی دارند.

من توضیح دادم که برق نوعی انرژی است ، مانند گرما ، صدا و نور. ما در مورد چگونگی تشکیل الکتریسیته از ذرات باردار که ممکن است در یک جریان جریان داشته باشد یا در یک تجمع شارژ به صورت ایستا قرار داشته باشد ، بحث کردیم. یک دانش آموز فریاد زد: "هر وقت که زمستان ژاکت پشم خود را می پوشم ، به طور مرتب احساس برق می کنم." بسیاری از دانشجویان من موافق بودند ، و ما در مورد چگونگی تخلیه الکتریسیته ساکن از طریق هوا بر اساس عوامل مختلف از جمله شرایط آب و هوا صحبت کردیم.

فاز 2: شارژ شوید
بعد ، کلمات واژگان را معرفی کردم. دانش آموزان من آموخته اند که مغناطیس و برق از نزدیک ارتباط دارند. من توضیح دادم: "مغناطیس و برق بخشی از نیروی الکترومغناطیسی هستند. آنها هر دو زمینه هایی را ایجاد می کنند که جذب و تحت فشار قرار می گیرند. با استفاده از نفت ، انرژی خورشیدی ، انرژی هسته ای ، توربین های بادی ، سوخت های فسیلی یا سدهای آبی ، برق تولید می کند که از طریق خطوط برق فوق زمین برای ما ارسال می شود. به مکانهایی که برق تولید می شود نیروگاه گفته می شود. " در ادامه در مورد اهداف ژنراتورها و موتورها صحبت کردیم.

ادغام ECC در یک لحظه قابل یادگیری
یکی از دانشجویان فکر می کرد که برق همیشه برای افرادی که کاملاً بینا هستند ، قابل رویت است. من بلافاصله مناطقی از ECC را ترسیم کردم. جواب دادم:

مهارت های تعامل اجتماعی: صرف نظر از توانایی بینایی ، هیچ کس نمی تواند زمینه های الکتریکی یا مغناطیسی را به طور مستقیم مشاهده کند.
مهارتهای جبرانی دانشگاهی: من توضیح دادم كه صاعقه نوعی برق استاتیک است كه قابل مشاهده است. درخشش از سیم های برقی ، که خطر را نشان می دهد ، نیز دیده می شود. در هنگام برخورد با برق عایق و ایمنی را مورد بحث قرار دادیم.
اکتشاف شغلی: در مورد شغل برق و روشهای ایمن ماندن آنها هنگام تعمیر خطوط برق مانند پوشیدن دستکش لاستیکی سنگین صحبت کردیم. یکی از دانشجویان با چرت زدن به اظهار نظر خود مبنی بر اینکه چرا کامیون های شرکت نیرو پس از خاموشی ها دور هم جمع شده اند ، اظهار کرد. او متوجه نبود كه برق در حال انجام وظايف خود بودند.
زندگی مستقل: من دانش آموزانم را تشویق کردم برای خریدن وسایل الکترونیکی که دارای صرفه جویی در مصرف انرژی باشند.

آموزش برق به دانش آموزانی که از لحاظ بینایی ناتوان هستند
به منظور رفع نقص در یادگیری به دلیل دسترسی محدود به محیط تصویری ، دانش آموزان دارای اختلالات بینایی نیاز به آموزش های متوالی و منظم از یک معلم توانائی بینایی یا TVI دارند. TVI مهارتهای منحصر به فردی را برای کمک به این دانش آموزان برای دسترسی به برنامه درسی اصلی با استفاده از برنامه درسی هسته گسترده یا ECC دارد.

TVI با تیم آموزش همکاری می کند ، اما حقایق خاصی را باید توسط معلم آموزش عمومی درک کرد. به عنوان مثال ، کاهش بینایی بدون سایر معلولیت ها نشان دهنده یک مسئله حسی است و یک مسئله شناختی نیست. اگرچه با توجه به شروع استفاده از بریل توسط دانش آموزان که به قالب خواندن نیاز دارند ، میزان خواندن پایین می باشد ، دانش آموزان دارای اختلالات بینایی و افراد بدون آن می توانند با نرخ های قابل مقایسه با آموزش مناسب یاد بگیرند.

بطور کلی ، هر موضوعی را می توان به دانش آموزان دارای نقص بینایی و دانش آموزانی که کاملاً بینا هستند ، از جمله نیروی الکترومغناطیسی ، آموزش داد. به همین دلایل ، همکاری مولد بین TVI و معلم آموزش عمومی برای به دست آوردن نتایج مطلوب آموزشی بسیار مهم است.

در زیر درسی است که من با دانش آموزانم با اختلالات بینایی در رابطه با برق انجام دادم. من به عنوان مشاور آموزش TVI ، "لحظه آموخته" را جستجو می کنم و نمونه ای از این درس وجود دارد. من این درس را به فعالیتهایی تقسیم کرده ام که می توانند طی چند روز انجام شوند. هدف از این درس ، آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با اختلالات بینایی در تولید و توزیع برق است و ضمن شناخت اهمیت انرژی الکتریکی.

برای مربیان عمومی مهم است که با TVI ها همکاری کنند تا از برنامه های درسی مؤثر و در دسترس باشند.
مؤلفه های این درس

درجه: ابتدایی
موضوع: علم و برق
مواد: سه طناب کوچک ، یک لپ تاپ برای پخش یک آهنگ و یک منطقه برای حرکت دانش آموزان در داخل.
واژگان: مدار ، جریان ، برق ، مغناطیس ، میدان الکتریکی ، میدان مغناطیسی ، ژنراتور ، موتور و نیروگاه. (در صورت لزوم برای دانش آموزان خود کلمات و عبارات را اضافه یا حذف کنید).
فاز 1: روشن کنید
من این درس را با بیان این مطلب شروع کردم: "امروز ، ما برق را مطالعه خواهیم کرد. چگونه ساخته شده و به ما تحویل داده می شود؟ ما همچنین چند بازی انجام خواهیم داد. حالا ، چه کسی می تواند به من بگوید برق چیست؟ " من پاسخ هایی دریافت کردم که نشان می داد دانش آموزان من حداقل دانش کار در مورد منبع انرژی دارند.

من توضیح دادم که برق نوعی انرژی است ، مانند گرما ، صدا و نور. ما در مورد چگونگی تشکیل الکتریسیته از ذرات باردار که ممکن است در یک جریان جریان داشته باشد یا در یک تجمع شارژ به صورت ایستا قرار داشته باشد ، بحث کردیم. یک دانش آموز فریاد زد: "هر وقت که زمستان ژاکت پشم خود را می پوشم ، به طور مرتب احساس برق می کنم." بسیاری از دانشجویان من موافق بودند ، و ما در مورد چگونگی تخلیه الکتریسیته ساکن از طریق هوا بر اساس عوامل مختلف از جمله شرایط آب و هوا صحبت کردیم.

فاز 2: شارژ شوید
بعد ، کلمات واژگان را معرفی کردم. دانش آموزان من آموخته اند که مغناطیس و برق از نزدیک ارتباط دارند. من توضیح دادم: "مغناطیس و برق بخشی از نیروی الکترومغناطیسی هستند. آنها هر دو زمینه هایی را ایجاد می کنند که جذب و تحت فشار قرار می گیرند. با استفاده از نفت ، انرژی خورشیدی ، انرژی هسته ای ، توربین های بادی ، سوخت های فسیلی یا سدهای آبی ، برق تولید می کند که از طریق خطوط برق فوق زمین برای ما ارسال می شود. به مکانهایی که برق تولید می شود نیروگاه گفته می شود. " در ادامه در مورد اهداف ژنراتورها و موتورها صحبت کردیم.

ادغام ECC در یک لحظه قابل یادگیری
یکی از دانشجویان فکر می کرد که برق همیشه برای افرادی که کاملاً بینا هستند ، قابل رویت است. من بلافاصله مناطقی از ECC را ترسیم کردم. جواب دادم:

مهارت های تعامل اجتماعی: صرف نظر از توانایی بینایی ، هیچ کس نمی تواند زمینه های الکتریکی یا مغناطیسی را به طور مستقیم مشاهده کند.
مهارتهای جبرانی دانشگاهی: من توضیح دادم كه صاعقه نوعی برق استاتیک است كه قابل مشاهده است. درخشش از سیم های برقی ، که خطر را نشان می دهد ، نیز دیده می شود. در هنگام برخورد با برق عایق و ایمنی را مورد بحث قرار دادیم.
اکتشاف شغلی: در مورد شغل برق و روشهای ایمن ماندن آنها هنگام تعمیر خطوط برق مانند پوشیدن دستکش لاستیکی سنگین صحبت کردیم. یکی از دانشجویان با چرت زدن به اظهار نظر خود مبنی بر اینکه چرا کامیون های شرکت نیرو پس از خاموشی ها دور هم جمع شده اند ، اظهار کرد. او متوجه نبود كه برق در حال انجام وظايف خود بودند.
زندگی مستقل: من دانش آموزانم را تشویق کردم برای خریدن وسایل الکترونیکی که دارای صرفه جویی در مصرف انرژی باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 629
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


می توانید دیدگاه خود را بنویسید

تعداد صفحات : 0



عضو شوید


نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود